رفتن به محتوای اصلی
Persian Gulf University
خانه
  • گالری عکس
  • درباره دانشکده
    • درباره دانشکده
    • تماس با ما
    • افتخارات اعضای هیأت علمی
    • رشته‌های فعال
    • آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها
  • آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها
    • آزمایشگاه‌ها
      • آزمایشگاه قیر و آسفالت
      • آزمایشگاه ارتعاشات، دینامیک و کنترل
      • آزمایشگاه انتقال حرارت
      • آزمایشگاه ترمودینامیک
      • آزمایشگاه سازه های هیدرولیکی پیشرفته
      • آزمایشگاه ماشین‌های حرارتی
      • آزمایشگاه مقاومت مصالح
      • آزمایشگاه مکانیک خاک و بتن
      • آزمایشگاه مکانیک سیالات
    • کارگاه‌ها
      • کارگاه نقشه‌برداری
      • کارگاه اتومکانیک
      • کارگاه ریخته‌گری
      • کارگاه ماشین‌ابزار
  • افراد
    • مدیران و کارکنان
    • هیأت علمی
  • واحدهای پژوهش و فناوری
    • هسته پژوهش و فناوری ارزیابی یکپارچگی و عمر سازه ها و سسیتم های مکانیکی
    • هسته پژوهش و فناوری انرژی و توسعه پایدار
    • هسته پژوهشی سیستم رانش
  • گروه‌های آموزشی
    • گروه مهندسی دریا
    • گروه مهندسی عمران
    • گروه مهندسی مکانیک

آزمایشگاه مقاومت مصالح

در این آزمایشگاه آزمایشهای زیر انجام می­شود:

1-آزمایش کشش

در این آزمایش با اعمال کشش به قطعه کار به بررسی رفتار الاستیک و پلاستیک قطعه کار پرداخته و با به دست آوردن تنش در هر لحظه و هم چنین به دست آوردن کرنش ناشی از تغییر طول قطعه نمودار تنش-کرنش ترسیم می شود و بر روی آن نقاط مهم تسلیم و گسیختگی به دست می آید.

2-آزمایش خمش (خیز در تیر های افقی)

هدف این آزمایش اندازه گیری خیزتیرهای مستقیم است که تحت بارگذاری قرارگرفته اند.در این آزمایش تیررا تحت بارگذاری مختلف قرار گرفته و نتایج به دو صورت عملی و تیوری با هم مقایسه می شوند.

3-آزمایش خزش

آزمایش خزش تغییر طول مداوم در دما های بالا را وقتی تنش کمتر از حد تسلیم است بررسی می کند. آزمایش خزش در واقع همان آزمایش کششی است که در تنش و دمای ثابت انجام می شود.

4-آزمایش خمش تیر های خمیده

هدف این آزمایش تعیین خیز تیر های خمیده تحت بارگذاری مختلف از طریق تئوری و آزمایشی است. در این آزمایش هم در راستای x وهم در راستای y خیز خواهیم داشت. برای محاسبه این جابه جایی از روش انرژی استفاده می شود. 

5-آزمایش پیچش پلاستیک

در این آزمایش رابطه لنگر پیچشی با زاویه پیچش نمونه در یک نمودار مورد بررسی قرار گرفته می شود. پیچش تا زمانی که قطعه از هم گسیخته شود ادامه پیدا می کند.

6-کمانش

در این آزمایش هدف به دست آوردن بار بحرانی ستون ها در شرایط مختلف تکیه گاهی از روش عملی و تئوری و مقایسه نتایج آنها و دیدن این مسئله که اصل جمع آثار قوا در این مسئله برقرار نمی باشد.

7-خستگی

در اثر بار های متناوب به مرور زمان روی قطعه ترک های ریزی ایجاد می شود که با رشد این ترک ها شکست

رخ می دهد.شناخت عوامل خستگی و به دست آوردن پارامتر های مهم در شکست ازمسائل مورد بحث در این ازمایش است.

چهارشنبه 16 تیر 1400

bootom_First

  • سادا (erp)
  • مدیریت یادگیری
  • مدیریت اطلاعات پژوهشی
  • سامانه پاسخگویی و راهنمای سامانه‌‌ها
  • حساب کاربری اینترنت
  • لیست کل سامانه‌ها

bootom_second

  • وب‌سایت اصلی دانشگاه
  • امور بین الملل و دانشجویان خارجی
  • میز خدمت
  • کتابخانه مرکزی
  • آزمایشگاه مرکزی
  • شیوه‌نامه‌های اصلی دانشگاه
خانه

پاورقی

  • آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها
  • اعضای هیأت علمی
  • تماس با ما

© دانشگاه خلیج فارس