رفتن به محتوای اصلی
Persian Gulf University
خانه
  • گالری عکس
  • درباره دانشکده
    • درباره دانشکده
    • تماس با ما
    • افتخارات اعضای هیأت علمی
    • رشته‌های فعال
    • آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها
  • آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها
    • آزمایشگاه‌ها
      • آزمایشگاه قیر و آسفالت
      • آزمایشگاه ارتعاشات، دینامیک و کنترل
      • آزمایشگاه انتقال حرارت
      • آزمایشگاه ترمودینامیک
      • آزمایشگاه سازه های هیدرولیکی پیشرفته
      • آزمایشگاه ماشین‌های حرارتی
      • آزمایشگاه مقاومت مصالح
      • آزمایشگاه مکانیک خاک و بتن
      • آزمایشگاه مکانیک سیالات
    • کارگاه‌ها
      • کارگاه نقشه‌برداری
      • کارگاه اتومکانیک
      • کارگاه ریخته‌گری
      • کارگاه ماشین‌ابزار
  • افراد
    • مدیران و کارکنان
    • هیأت علمی
  • واحدهای پژوهش و فناوری
    • هسته پژوهش و فناوری ارزیابی یکپارچگی و عمر سازه ها و سسیتم های مکانیکی
    • هسته پژوهش و فناوری انرژی و توسعه پایدار
    • هسته پژوهشی سیستم رانش
  • گروه‌های آموزشی
    • گروه مهندسی دریا
    • گروه مهندسی عمران
    • گروه مهندسی مکانیک

کارگاه اتومکانیک

در این کارگاه دانشجویان با نحوه عملکرد بخشهای اصلی یک خودرو آشنا می­شوند. دستگاهها و فعالیتهای قابل انجام در این کارگاه به شرح زیر می­باشد: 

1.     موتور و گیربکس برش خورده پراید:

مشاهده نحوه عملکرد و حرکت پیستون های موتور احتراق داخلی و نحوه قرار گیری چرخ دنده های گیربکس در زمان تعویض دنده.

2.     موتور دریایی دو زمانه:

موتورهای دو زمانه ممکن است دارای یک یا چند پیستون باشند. به طوری که هر پیستون در درون یک سیلندر است و بسته به نوع احتراق این موتورها به انواع موتورهای احتراق خارجی (موتور بخار و استرلینگ) و احتراق داخلی (موتور دیزل) دسته بندی می­شوند.

3.     موتور پیکان دیفرانسیل محور عقب:

مشاهده موتور دستگاه و سیستم چرخ ها، پلوس ها

4.     سیستم سوخت رسانی:

نمایش شماتیک مدار الکترونیکی سیستم سوخت رسانی انژکتوری سیستم سوخت رسانی انژکتوری از روش‌های سوخت رسانی به موتورهای احتراق داخلی به روش تزریق سوخت است که در این سیستم سوخت توسط یک پمپ مکانیکی یا برقی با فشار به داخل لوله‌های سوخت رسانی و ریل سوخت وارد می‌شود و از طریق انژکتورها که در واقع نوعی شیر محسوب می‌شوند به پشت سوپاپ هوا یا درون سیلندر بصورت پودر شده پاشیده می‌شود و به این ترتیب مخلوطی از هوا و سوخت برای احتراق در موتور و تولید انرژی بدست می‌آید.

5.     سیستم تعلیق:

آشنایی با نحوه قرار گرفتن کمک فنر ها و نحوه کارکرد سیستم تعلیق وفنربندی خودرو.

6.     سیستم برق خودرو:

مشاهده سیستم برق خودرو شامل چراغ های جلو و عقب خودرو. در این قسمت همچنین چراغهای روشنایی و علایم و برف پاکن‌ها و بخاری و دیگر وسایل الکتریکی نصب شده‌است.

7.     سیستم انتقال قدرت:

این مجموعه وظیفه دارد قدرت تولیدی موتور را به چرخها انتقال دهد که شامل جعبه دنده یا مبدل گشتاور و سرعت، و کلاچ می‌باشد.

8.     بررسی و مشاهده­ی سایر اجزای خودرو به عنوان مثال:

رادیاتور(مربوط به سیستم خنک کننده) واترپمپ-ترموستات-استپ موتور و ...

چهارشنبه 16 تیر 1400

bootom_First

  • سادا (erp)
  • مدیریت یادگیری
  • مدیریت اطلاعات پژوهشی
  • سامانه پاسخگویی و راهنمای سامانه‌‌ها
  • حساب کاربری اینترنت
  • لیست کل سامانه‌ها

bootom_second

  • وب‌سایت اصلی دانشگاه
  • امور بین الملل و دانشجویان خارجی
  • میز خدمت
  • کتابخانه مرکزی
  • آزمایشگاه مرکزی
  • شیوه‌نامه‌های اصلی دانشگاه
خانه

پاورقی

  • آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها
  • اعضای هیأت علمی
  • تماس با ما

© دانشگاه خلیج فارس