صفحه اصلی > کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها > آزمایشگاه‌ها > آزمایشگاه ماشین‌های حرارتی 
آزمایشگاه ماشین‌های حرارتی

در این آزمایشگاه دانشجویان با نحوه عملکرد موتورهای حرارتی به شرح زیر آشنا می­شوند:

1. موتور استرلینگ: موتور استرلینگ بر اساس سیکل ایده آل استرلینگ طراحی شده است اگرچه در واقعیت موتور ساخته شده انحرافات زیادی از این سیکل ایده آل دارد. انواع مختلفی از این موتور تا کنون ساخته شده که اصلی ترین تفاوت بین آنها نحوه بازیابی حرارت بین دو فرایند گرماگیری و گرما دهی حجم-ثابت می­باشد.  

2. موتور بنزینی:این موتور از نوع موتورهای احتراق داخلی می­باشد. در این آزمایش هدف اصلی در واقع به دست آوردن منحنی­های مشخصه موتور بر حسب تغییرات گشتاور می­باشد. 

3. موتور دیزل: این موتور از نوع موتورهای احتراق داخلی می­باشد که در نحوه انجام فرایند احتراق با موتور بنزینی تفاوت دارد. در این آزمایش هدف اصلی در واقع به دست آوردن منحنی­های مشخصه موتور بر حسب تغییرات گشتاور می­باشد. 

4. توربین گاز: معمولا در جاهايي كه نياز به توان بالا، وزن كم و راه اندازي سريع مي باشد از توربين هاي گازي استفاده مي شود. دستگاه توربین گاز موجود در این آزمایشگاه از نوع ET 792بوده که به واسطه دوشفته بودن در دو حالت تولید برق و پیشرانش می­تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت به دانشگاه خلیج فارس تعلق دارد.